Nova Gorica, 11. julij 2013
Avtobusna povezava med Bovcem in Vršičem, ki so jo uvedli leta 1996 in predvsem turistom omogoča panoramsko vožnjo in povezavo Primorske z Gorenjsko, je daleč od tega, da bi bila rentabilna.
Avtobusi prevoznikov Avrigo in Alpetours, ki večkrat na dan vozijo od konca junija do konca avgusta, so lani, na primer, prepeljali 3200 potnikov, kar v povprečju pomeni kakšnih pet na vožnjo. Zato občini tretjino od približno 30.000 evrov, ki ju pobereta s parkirninami na Vršiču, porabita za njegovo subvencioniranje. Zaradi sezonske narave je namreč avtobus privlačen predvsem za turiste.
Ni pa vse v denarju. Prav nasprotno. Bovški župan Siniša Germovšek, njegov kranjskogorski kolega Jure Žerjav in direktor Triglavskega narodnega parka (TNP) Martin Šolar so prepričani, da je linija pomembna za lokalno prebivalstvo, saj veliko starejših nima drugega prevoznega sredstva, obenem pa lahko le z javnim prevozom omilijo negativne posledice prekomernega prometa. “Naša želja je, da čim več individualnega prometa zadržimo v dolini, Alpe ohranimo neokrnjene in z avtobusom omogočimo turistom, da pridejo na Vršič,” pravi Žerjav.
Germovšek je prepričan, da je rezerv glede števila potnikov še veliko, predvsem bi po njegovem morali turistični delavci bolj promovirati to avtobusno povezavo. Bolj verjetno pa je, da bi ljudi prej “spodbudili” k uporabi avtobusa, če bi podražili parkiranje na Vršiču. A kaj, ko stane le tri evre, enako kot vozovnica za eno osebo od Bovca oziroma Kranjske Gore do Vršiča. “Javni prevoz bi moral biti cenejši od parkiranja,” se strinja Šolar. Podobno meni tudi Sandi Brataševec iz Avriga. “Koncept subvencioniranja avtobusne linije s parkirninami je v redu. Kdor se raje pelje z avtomobilom in onesnažuje, s parkirnino na nek način omogoča tudi vožnje z avtobusom za tiste, ki so bolj ekološko ozaveščeni. Prav ekološki vidik je poleg turističnega in tega, da linija povezuje Bovec s Kranjsko Goro, zelo pomemben,” pojasnjuje.
“Pojavljali so se očitki, da vozimo zrak. Danes pa se je pokazalo, da je bila vizija prava in da se je povezava dobro prijela,” učinke avtobusa, ki poleti vozi med Bovcem in Vršičem, ocenjuje bovški župan Siniša Germovšek. Povezava je dobrodošla, tudi z ekološkega vidika, a so avtobusi slabo zasedeni. Podobno je z brezplačnimi v Novi Gorici. Bi pomagalo, če bi podražili parkirnine?
Da se ljudje bistveno pogosteje prevažajo z avtomobili kot z javnim prevozom, je že dolgo jasno. Tudi v Novi Gorici, kjer od leta 2006 vozi brezplačen avtobus, se število potnikov v zadnjem času zmanjšuje. Brataševec je že večkrat dejal, da bi morali uvedbi brezplačnega avtobusa slediti tudi drugi, manj priljubljeni ukrepi, predvsem drastično povišanje cen parkiranja v mestu. Lani je ob razpravi na mestnem svetu, kako racionalizirati javni promet, med scenariji poudaril sistem P+R, v okviru katerega bi na robu Nove Gorice uredili parkirišča, v centru pa podražili parkiranje. S tem zbran denar bi porabili za povečanje pogostosti prevozov z avtobusi. “Prevzeti bi bilo treba koncepte iz tujine in v mestih pred avtomobili dati prednost javnemu prevozu,” poudarja Brataševec in dodaja, da je zelo pomembno tudi ozaveščanje ljudi.
vir: Primorske novice št. 155, ponedeljek 8. julij 2013, Mitja Marussig
vir naslovne fotografije: javniprevoz.si
Comments are closed.
Komentiraj
Sodeluj v diskusiji in prispevaj svoje mnenje!